Hjemmelavet müsli

Opdateret: apr. 14


Hvis du gerne vil have fornøjelsen af super lækker og sund müsli men ikke vil bruge mere end 15 min på at vente på det, så kan jeg anbefale at bruge en stegepande, for at få den lækreste müsli. Der er slet ikke sammenhæng mellem det man kan købe og det her. Det er SÅ lækkert og fri for overflødige ting der ikke gavner din krop. Der skal ikke bruges fedtstof. Når panden er varm (jeg havde sat min på 6 ud af 10), hælder du havregryn på og lidt nødder. Jeg brugte mandler og cashew. Du kan også tilsætte frø efter eget ønske. Tilsæt evt 1/8 salt. Det fremmer smagen. Og ønsker du dessert lignende smag, så tilsæt 1 tsk vanille. Når du kan begynde at dufte det (det dufter SÅ lækkert), er det færdigt. Det skal røres rundt undervejs. Ønsker du en knasende og sødere müsli kan du tilsætte honning og mikse honningen godt rundt. Jeg brugte 1 spsk. Det skal lige nå at karamellisere, så man skal røre godt rundt for at det ikke brænder på. Bare 1 min. Så hældes det ud på bagepapir og køler. Mens det køler bliver det også sprødt. Yum! 😋


Jeg havde ristede kokosflager, pistacie nødder og frysetørrede hindbær jeg pyntede med. Det er smukt på billeder, men slet ikke nødvendigt 😘





15 visninger

Copyright © 2020 Livs- & Sundhedscoach Heidi Larsen. CVR-/SE-nr.36645016